Langkah demi Langkah Instalasi Wordpress

 on Thursday  



Instalasi Wordpress Blog to Your Web Host Akaun
Meskipun pemasangan Wordpress jauh lebih mudah daripada kebanyakan orang menyedari, anda akan menjimatkan banyak frustrasi jika anda luangkan waktu untuk mempersiapkan terlebih dahulu.

Jika anda boleh meng-host beberapa domain dengan syarikat hosting anda, saya menyarankan menggunakan domain yang benar-benar berasingan untuk blog anda. Pada Paling tidak anda akan memerlukan sebuah subdomain.

Pastikan bahawa syarikat web hosting anda menyokong seterusnya program.
  • PHP versi 4.2 atau lebih
  • Versi MySQL versi 4.0 atau lebih
  • Apache modul mod_rewrite
Anda juga harus memiliki program FTP untuk mengupload semacam fail anda. Ini juga akan membolehkan kita untuk menukar keizinan pada fail sebagaimana diperlukan.

Saya sepenuhnya mengesyorkan menggunakan syarikat hosting yang menggunakan Linux berasaskan pelayan. Hal ini mungkin juga akan disenaraikan sebagai Unix atau Apache. Saya tidak menyarankan menggunakan pelayan berasaskan Windows.

Jika anda tidak yakin daripada pelayan yang digunakan oleh syarikat hosting anda, Anda boleh menentukan hal ini dengan melakukan cek header daripada domain anda. Masukkan URL laman anda dan klik submit. Maklumat kembali akan merangkumi pelayan taip.

Jika pelayan anda tidak menyokong atau menyediakan kemudahan yang anda perlukan anda secara berkesan menjalankan perniagaan online anda, anda harus secara serius mempertimbangkan berpindah ke syarikat hosting yang boleh dipercayai yang akan memenuhi semua keperluan perniagaan baik sekarang, dan di masa depan.



Bermula dengan MySQL


Setup database MySQL anda daripada dalam panel kawalan anda, atau dalam beberapa kes, anda akan perlu menghubungi host anda menetapkannya naik. SAVE maklumat berikut:
  • Nama database
  • User Name
  • Password
  • Host Name


Download dan Konfigurasi Wordpress


Download direktori WordPress daripada wordpress.org desktop anda di mana anda boleh dengan mudah menemukan ini. Gambar akan perlu membuka ritsleting agar dapat mengakses fail.

Inside the WordPress folder is a file named wp-config-sample.  Change that file name to wp-config.

Setelah anda men-download dan membuka Wordpress, kita akan perlu untuk membuat beberapa perubahan sebelum meng-upload file.

Di dalam folder Wordpress sebuah fail bernama wp-config-sample. Tukar nama fail wp-config.





Buka fail yang sama yang baru saja anda buat kali terakhir namanya. Dalam fail Anda akan melihat hal berikut:

define ( 'DB_NAME', 'wordpress'); / / Nama database
define ( 'DB_USER', 'username'); / / MySQL username
define ( 'DB_PASSWORD', 'password'); / / ... dan password
define ( 'DB_HOST', 'localhost'); / / 99% kesempatan anda tidak perlu menukar nilai ini

Kami akan menukar beberapa maklumat ini untuk menyertakan anda pangkalan data maklumat.



Masukkan Maklumat Database MySQL


Bila anda dahulu menyiapkan database MySQL anda akan memiliki diberikan dengan maklumat berikut:
  • Nama database
  • Database MySQL username
  • Password database
  • Database host (dalam beberapa kes)
Kita perlu untuk menukar maklumat dalam wp-config untuk memasukkan maklumat anda. Berikut ini akan menutupi perubahan baris demi baris. Jangan hapus tanda kutip tunggal.
define ( 'DB_NAME', 'wordpress'); / / Nama database

Tukar saiz kawasan yang disorot daripada baris di atas ke aktual nama dari database anda bahawa anda diberikan ketika anda menetapkan database.

define ( 'DB_USER', 'username ') / / MySQL username

Tukar saiz kawasan yang diserlah di atas untuk nama pengguna anda diberikan bila anda menetapkan database.

define ( 'DB_PASSWORD', 'laluan'); / / ... Dan password

Tukar saiz kawasan yang disorot daripada baris di atas ke password Anda diberikan bila anda menetapkan database.

define ( 'DB_HOST', 'localhost'); / / Kesempatan anda tidak perlu berubah.

Jika anda diberi maklumat untuk database host, anda akan mungkin perlu mengubah saiz kawasan yang disorot daripada baris di atas ke data yang diberikan ketika anda menetapkan database. Jika anda tidak memberikan maklumat ini sangat mungkin anda dapat meninggalkan set ke localhost.
Setelah anda menyelesaikan di atas, SAVE perubahan yang sudah anda dibuat.



Upload File Wordpress

 

Menggunakan program FTP, upload semua fail dari dalam Wordpress folder. Anda akan meng-upload file ini ke direktori yang anda sebelumnya telah dipilih untuk blog anda. Hanya upload fail DI WordPress folder. JANGAN meng-upload folder itu sendiri.

Saya pribadi menggunakan WS_FTP Pro. Namun, itu bukan program bebas. Jika anda perlu program FTP tersedia tanpa kos, anda mungkin ingin mempertimbangkan FileZilla.



Memulai Instalasi Wordpress

 

Untuk memulakan pemasangan WordPress, anda akan perlu untuk menjalankan Wordpress script pemasangan dengan mengakses wp-admin/install.php fail daripada tetingkap pelayar anda.

Run WordPress Install Command

Contoh: http://www.madeupsite.com/wp-admin/install.php

Di address bar dari tetingkap pelayar anda, masukkan URL domain atau subdomain di mana anda meng-upload file ke Wordpress, diikuti oleh: wp-admin/install.php

Tetingkap baru akan terbuka. Klik Langkah Pertama >>


WordPress Screenshot of First Step


Ketika anda mengklik Langkah Pertama link, tetingkap baru yang lain akan terbuka.
  1. Masukkan nama yang telah anda pilih untuk blog anda.
     
  2. Masukkan email alamat dan double check it sebelum meneruskan.
     
  3. Letakkan tanda centang pada kotak untuk saya mahu blog saya muncul dalam carian   enjin seperti Google dan Technorati. (Hal ini penting!)
     
  4. Klik "Teruskan ke Langkah Kedua".

WordPress Screenshot of Second Step


Sekali anda telah mengikuti penggunaan pada masing-masing tetingkap baru, anda blog akan dibuat secara automatik untuk anda. Pastikan anda menyimpan nama pengguna dan kata laluan yang disediakan.

Itu sahaja untuk instalasi Wordpress asas. Anda siap untuk log in!

Untuk bantuan tambahan, lihat Bermula dengan Wordpress di halaman Wordpress. Anda akan menemukan berbagai artikel menjawab soalan yang sering diajukan.

Anda sekarang siap untuk beralih ke tutorial berikutnya. Secara lalai, Wordpress menggunakan URL web dinamik yang boleh menghalang beberapa carian anda optimisasi mesin usaha. Tantangan ini boleh dengan mudah diatasi dengan mencipta SEO Wordpress Friendly URL. Perubahan sederhana ini akan membantu Anda mengembangkan sebuah blog bahawa orang akan menemukan di search engine!

Langkah demi Langkah Instalasi Wordpress 4.5 5 dian Thursday Instalasi Wordpress Blog to Your Web Host Akaun Meskipun pemasangan Wordpress jauh lebih mudah daripada kebanyakan orang menyedari, and...


No comments:

Post a Comment

J-Theme