Buat Blog +Persiapan+Johan Rakyat

 on Thursday  

Menyiapkan sebuah blog adalah umumnya masalah berikut beberapa langkah-langkah talian. Hal pertama setiap blogger (perniagaan atau peribadi) perlu lakukan adalah untuk menemukan host blogging. Ini bisa jadi berdiri sendiri seperti Blogger ataupun Zanga atau bahagian daripada laman media sosial seperti MySpace atau FaceBook.

Anda perlu mendaftar dengan khas nama pengguna dan kata laluan.
Pada kebanyakan kes, anda boleh meng-upload foto dan sebahagian besar laman blog juga akan membolehkan anda untuk menempatkan audio dan video di blog anda. Sebahagian besar masa ini ditempatkan sebagai link tertanam. Ini bererti bahawa link ke audio video atau gambar yang ditempatkan di blog daripada sumber hosting sekunder.

Kecuali anda membayar untuk ruangan blog blogging umumnya syarikat akan meletakkan batasan tentang jumlah ruangan yang boleh anda gunakan untuk meng-host file di laman mereka. Inilah mengapa laman blog tidak akan menjadi tuan rumah paling audio dan video. Kebanyakan blogger akan menggunakan laman video seperti YouTube untuk memaparkan klip video apapun yang mungkin mereka inginkan.
Gambar boleh disimpan di sebuah halaman seperti Photobucket dan kemudian ditempatkan dengan link tertanam sehingga foto akan dipaparkan di laman.

Anda juga akan dibenarkan untuk menguruskan teman, komentar dan posting dari laman utama anda. Profail anda boleh diedit atau diubahsuai untuk menyertakan prestasi baru atau peristiwa dan skema warna blog anda juga boleh disesuaikan untuk mengekspresikan selera peribadi anda.

Banyak laman blogging membuat Real Simple Syndication (RSS) suapan yang tersedia juga untuk membolehkan orang lain untuk diberitahu ketika anda memposting materi baru di blog anda.
Banyak website yang ada akan mempunyai laman yang disambungkan ke blog atau frame di blog sehingga pengunjung situs dapat melihat entri blog mereka langsung dari halaman utama. Ini boleh penting terutama jika halaman utama juga merupakan laman web perniagaan.
Blogging adalah hanya salah satu daripada beberapa alat pemasaran yang dapat diintegrasikan secara langsung ke dalam desain website yang sudah ada.
Sebahagian besar laman blog akan membolehkan anda untuk memadam dan mengedit blog lama yang sudah ada kapan pun anda perlu.

Dalam kebanyakan kes, hanya individu yang boleh memberi komen adalah mereka yang telah berdaftar di laman blogging. Ini dilakukan untuk melindungi syarikat maupun blogger. Jika suatu ancaman atau komentar jahat dibuat sebagai tanggapan terhadap blog anda syarikat blogging boleh menghubungi poster atau bekerja sama dengan pihak berkuasa jika diperlukan untuk menemui orang yang membuat komentar. Jika tidak ada pendaftaran diperlukan untuk komentar blog maka ada orang yang bisa posting fikiran mereka di blog anda tidak peduli betapa berpotensi merugikan atau mengancam.

Langkah selanjutnya adalah benar-benar posting blog entry. Ini boleh arus kesedaran umum fikiran atau mereka bisa lebih langsung dan bermaklumat.

Lawatan ke blog mengharapkan lambat pada awalnya. Ketika anda mengembangkan beberapa anda akan menemukan kunjungan akan meningkat dan juga akan ada harapan bahawa anda boleh dan akan memberikan materi baru untuk melihat secara teratur.

Blogging boleh menjadi cara yang bagus untuk menambah sentuhan peribadi untuk peribadi atau perniagaan website dan dapat membantu pelanggan dan kawan-kawan menangkap rasa kemanusiaan anda.

Buat Blog +Persiapan+Johan Rakyat 4.5 5 dian Thursday Menyiapkan sebuah blog adalah umumnya masalah berikut beberapa langkah-langkah talian. Hal pertama setiap blogger (perniagaan atau peribadi)...


No comments:

Post a Comment

J-Theme