25 Facebook Tips dan Trik-johan rakyat

 on Thursday  

1. Sorok anda Online Status Dari Dipilih Teman:

Jadi anda ingin menggunakan Facebook chat tetapi tidak mahu beberapa orang untuk melihat status talian anda? Cukup membuka Facebook Chat dan klik pada Friends List. Mulai membuat senarai baru yang disebut Blocklist.
Setelah pendaftaran dibuat, menambah teman-teman ke dalam senarai yang ingin anda terlihat offline anda. Bila pendaftaran selesai, hover mouse anda ke ikon hijau kecil berdekatan dengan senarai dan klik Go Offline. Bingo! Anda sekarang akan tampak offline ke semua orang di blocklist.

2. Lihat Profail Friend's Messy Tanpa Aplikasi:

Jika anda seperti saya, anda sering merasa terganggu oleh puluhan aplikasi yang konyol orang-orang yang telah ditambah ke profil mereka. Berikut Grease Monkey sebuah skrip yang memungkinkan anda untuk melihat setiap profil tanpa semua orang aplikasi. Ingat: Mozilla Firefox web browser merupakan prasyarat untuk menjalankan Greasemonkey.

3. Display Facebook anda Status On Your Wordpress Blog:

Anda ingin menampilkan status Facebook kemas pada blog Wordpress anda? Ada sebuah plugin yang tidak tepat itu. StatusPress membolehkan anda untuk memaparkan status anda perbaruan untuk sebuah widget pada blog Wordpress anda.

4. Akses Facebook Chat Melalui Desktop anda:

Tidak perlu pergi ke Facebook.com jika anda ingin lakukan adalah menggunakan Facebook chat. Anda boleh melakukannya langsung dari desktop anda menggunakan klien seperti social.im , Adium atau ChitChat.
ChitChat

5. Update Facebook Status Dari Firefox:

Jika anda adalah seorang pecandu firefox anda tidak perlu untuk menggunakan perisian lain untuk mengemaskini status Facebook anda. Cukup instal FireStatus add-on dan mengemaskini status anda daripada pelayar anda. Anda juga boleh menggunakan Facebook Toolbar sepenuhnya menguruskan Facebook daripada pelayar Firefox anda.

6. Buat Sebuah Foto Kolase Dari Pictures Of Your Facebook Friends:

Dengan mudah membuat foto kolase daripada gambar-gambar profil dari semua teman-teman Facebook anda menggunakan Facebook app sederhana disebut Foto Kolase.

7. Tambah teman Teratas Tapi sorok It From Your Status Update:

Hebat tutorial oleh Tim Watson menuntun anda melalui proses menyembunyikan tindakan khusus daripada status anda update.

8. Jadual Facebook Mesej To Be Hantar Kemudian:

Jika anda ingin jadwal Facebook anda boleh menghantar mesej kepada suatu waktu di masa depan, Sendible adalah alat yang hebat untuk melakukan itu. Anda juga boleh menggunakan Sendible untuk menjadualkan kemas status anda.
Sendible

9. Bagaimanakah Berbagi Flickr Photos On Facebook:

My Flickr adalah aplikasi Facebook yang membolehkan anda memaparkan foto dan foto Flickr set di Facebook sehingga teman-teman anda boleh melihat dan mengomentari mereka tanpa meninggalkan Facebook.

10. How To Download Facebook Photo album:

Pernah merasa perlu untuk unduh album foto lengkap dari Facebook. Anda boleh dengan mudah melakukannya dengan baik aplikasi desktop Windows yang bernama FotoBounce atau sangat Firefox add-on FacePad.
Fotobounce

11. Gambar Foto Di Facebook From Your Phone:

Semua telefon pintar seperti iPhone dan Blackberry dibuat mudah untuk meng-upload foto ke akaun Facebook anda tetapi bagaimana anda akan melakukannya jika anda mempunyai telefon biasa? Di sini merupakan tutorial untuk memandu anda melalui itu.

12. Magic Bulatan Di Facebook:

Anda mungkin telah mendengar tentang kod Konami yang dibuat buram lingkaran merah pada laman Facebook. Ini mungkin salah satu yang paling popular Facebook trik tersembunyi. Berikut adalah cara melakukannya:
Press Up, Up, Down, Bawah, Kiri, Kanan, Kiri, Kanan, B, A, kemudian tekan butang Enter up & down & Magic lingkaran akan muncul!
Untuk menghentikan mereka hanya reload halaman anda.
MagicCircles

13. Guna Facebook anda Like A Pirate:

Adakah anda suka bercakap seperti bajak laut? Anda boleh menetapkan Facebook untuk muncul halaman seperti bajak laut dengan pergi ke Current Tetapan bahasa dan tatacara untuk Inggeris (Pirate).
Pirate
14. Cara Masukkan Percuma Cinta Dalam Status anda Updates:
Membuat pembaharuan status anda menarik dengan memasukkan simbol-simbol sejuk. Cukup disalin mereka daripada senarai dan paste di update status anda.

15. Teman Itu automatik Poke Poke anda:

Tidak punya cukup waktu untuk kembali menusuk teman yang bersangkut anda di Facebook? Mengotomatisasi dengan Grease Monkey sebuah skrip bernama Facebook Autopoke.

16. Gambar Foto Dari PicasaTo Facebook:

Gambar foto ke akaun Facebook anda langsung daripada Picasa menggunakan Picasa app for Facebook. Anda juga boleh meng-upload Picasa keterangan dan merubah ukuran foto sebelum meng-upload ke Facebook.

17. Mencari Facebook Like A Pro:

Tidak semua orang tahu betapa kuatnya Facebook carian. Serupa dengan setiap mesin pencari besar, Facebook carian mempunyai banyak pilihan lanjutan untuk membantu anda mencari seperti seorang profesional. Sebagai contoh jika anda mencari seseorang bernama John Marsh dan menapis hasil carian anda kepada hanya orang yang sudah berkahwin, anda boleh cuba Nama: John Marsh status: berkahwin. Senarai lengkap troubleshooting carian Facebook boleh dijumpai di sini.
Search

18. Cara Update Facebook Status From Gmail:

Facebook gadget untuk Gmail membolehkan anda untuk mengemaskini status Facebook langsung dari Gmail anda.
Gadget

19. Cara Akses Gmail From Facebook:

Jika anda jarang harus meninggalkan Facebook hanya untuk pergi menyemak kotak masuk Gmail anda, semak Fmail. Ini merupakan aplikasi yang membolehkan anda menyemak Gmail anda dari dalam peti masuk Facebook anda.

20. Lihat Facebook Twitter gaya:

Jika anda menyukai kericau lebih dari Facebook, anda boleh melihat Facebook anda seperti kamu melihat kericau menggunakan ini montir script.

21. Import Facebook Teman Untuk kericau:

FB140 adalah alat sederhana yang memungkinkan anda menemukan semua teman-teman Facebook anda yang menggunakan Twitter sehingga anda dapat dengan mudah mengikuti mereka.

22. Akses Facebook Dari Microsoft Outlook:

Ini adalah tip besar bagi orang-orang menghadiri universiti atau bekerja di tempat-tempat yang menghalang Facebook, tetapi membolehkan anda akses ke Microsoft Outlook. Instal sederhana FBlook plugin dan akses Facebook dari Outlook.

23. Display Status Facebook anda Upside Down:

Ini adalah trik sejuk dan menyenangkan. Untuk menampilkan status terbalik kemas, hanya kepala ke FlipText dan ketik status anda. Kemudian hanya klik pada Flip Teks dan copy-paste teks terbalik ke dalam peti status Facebook.
FlipText

24. Update Facebook Status Menggunakan Twitter:

Tidakkah anda cintai untuk mengemaskini status anda di kedua Facebook dan kericau pada waktu yang sama. Hanya memasang Aplikasi twitter Facebook. Setelah synced, tweets anda termasuk # Fb tag akan secara automatik ditempatkan sebagai update status pada Facebook.

25. Download Video From Facebook:

Facebook memiliki salah satu koleksi terbesar upload videos.You pengguna dapat men-download sebagian besar video dari Facebook dengan menggunakan klien seperti SpeedBit atau DownFacbook.
SpeedBit

25 Facebook Tips dan Trik-johan rakyat 4.5 5 dian Thursday 1. Sorok anda Online Status Dari Dipilih Teman: Jadi anda ingin menggunakan Facebook chat tetapi tidak mahu beberapa orang untuk melihat ...


No comments:

Post a Comment

J-Theme