Cara Update Status FB Terus Dari Google Plus

 on Monday  

Ekstension Google Plus 

Johan Rakyat, JR ingin tunjukkan bagaimana cara mudah kemaskini status Facebook anda  hanya dari Google Plus, tanpa perlu buka halaman utama Facebook. Apa yang perlu dibuat adalah memasang satu ekstension bernama Google+Facebook. Dengan Google+Facebook ini, anda boleh melihat paparan strim Fb anda terus di Google Plus. Menurut pembangun aplikasi ini, buat masa sekarang Google+Facebook hanya disokong oleh pelayar web Google Chrome dan FireFox sahaja. Ini berikutan masalah level sekuriti dalam IE, maka Google+Facebook tidak dapat digunakan di pelayar web Internet Explorer.
KAEDAH PEMASANGAN
  1. Klik imej ini untuk memasang Google+Facebook pasang google+ Facebook
  2.  Setelah dipasang, sila lihat halaman Google+ anda, pada menu bar akan dipaparkan logo Facebook. Klik untuk mengesahkan kebenaran capaian Google+Facebook ke Google Plus anda :
    pasang google+ Facebook di Google+
  3. Usai pemasangan anda kini boleh lah kemaskini status FB dengan mudah dan cepat terus dari Google Plus.pasang google+ Facebook di Google+ - priviu
BAGAIMANA PULA DENGAN TWITTER?
Jangan risau, bagi anda pengguna tegar Twitter, anda juga boleh ber ‘tweet” terus dari Google+. Klik imej di bawah untuk memasang Google+Tweet di Google Plus anda. Ikut arahan yang diberikan. Selamat mencuba :)
pasang google+ Tweet
VN:F [1.9.15_1155]
Sumber:jomtonton.net

Cara Update Status FB Terus Dari Google Plus 4.5 5 Anonymous Monday   Johan Rakyat , JR ingin tunjukkan bagaimana cara mudah kemaskini status Facebook anda  hanya dari Google Plus , tanpa perlu buka ha...


No comments:

Post a Comment

J-Theme