Joomla! & Google AdSense

 on Friday  

Tutorial ini akan menunjukkan kepada anda bagaimana cara menambahkan Google AdSense ke situs Joomla anda. Anda boleh menyemak Joomla addons laman untuk maklumat lanjut tentang peluasan terbaik yang boleh anda gunakan untuk pembangunan laman web anda.

Bagaimana menambah Google AdSense ke situs Joomla anda

Jika anda ingin menggunakan Google AdSense di halaman Joomla anda anda harus menambah beberapa fungsi untuk alat Administrasi Joomla anda.

Pertama-tama anda harus mendownload modul yang diperlukan. Anda boleh mencari dan men-download Google Adsense Module dari sini:

Download Google Adsense Module

Tolong, simpan pada drive tempatan anda, dari mana anda dapat meng-upload ke situs Joomla anda di kemudian hari. Seperti yang anda lihat, aplikasi adalah Modul, jadi, anda perlu meng-upload dari menu Modul anda. Sila pilih Installer -> Modules dari Menu Utama.

Menelusuri fail anda dan menemukan folder dengan Modul Adsense dan tekan Gambar Gambar dan Install.

 

Sekarang anda boleh melihat Modul baru dalam Modules -> Site Modules pendaftaran. Selanjutnya, silakan pilih Site Modul daripada menu Modul anda:

Carilah link Google Adsense Module (perlu diketahui boleh berada di halaman 2 anda) dan klik. Di sini anda harus memasukkan data AdSense Google anda sehingga anda dapat menampilkan Google Ads di situs Joomla anda.

Ketika anda mengarahkan kursor tetikus di atas sebuah parameter sebuah bahagian Maklumat muncul dan menjelaskan makna parameter.

Tolong, memuat data yang diperlukan daripada kod html Google Adsense.

Well done! Anda telah berjaya memasang Modul Google AdSense pada laman Joomla anda.

Joomla! & Google AdSense 4.5 5 dian Friday Tutorial ini akan menunjukkan kepada anda bagaimana cara menambahkan Google AdSense ke situs Joomla anda. Anda boleh menyemak Joomla addons ...


No comments:

Post a Comment

J-Theme