Aktifkan 3G Celcom-Setting Phone3G

 on Tuesday  

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg0WK3Ir3H_oZ524GnJ0Um75uFu3CMheyRiLuNTJR-UZlZcYshLJrqLIjzMqJt2CvAaUpbPwcvSI_AQfURgn1hk2rO38NBLg185mMPZnGojhHoVrJidaZ1MTHH1GHQA6j5HExC6Bn7zE7c/s400/celcom2.jpg
Untuk mengaktifkan perkhidmatan 3G Celcom, anda perlu:

  1. Upgrade simcard Celcom setiap cawangan. Setelah selesai, anda perlu mengaktifkannya.
  2. Hantar permintaan untuk mendapatkan tetapan dan konfigurasi melalui SMS. Taip SET dan hantar ke 20999.
  3. Menginstal semua tatacara yang diterima
Atau, anda boleh men-download tatacara dan mengaktifkan perkhidmatan GPRS/3G Celcom Celcom dengan menghubungi Customer Service.

Aktifkan 3G Celcom-Setting Phone3G 4.5 5 dian Tuesday Untuk mengaktifkan perkhidmatan 3G Celcom, anda perlu: Upgrade simcard Celcom setiap cawangan. Setelah selesai, anda perlu mengaktifkan...


3 comments:

  1. kenapa saya punya sudah set dan install ,masih tak dapat buka mms ..???

    ReplyDelete
  2. Salam.
    Saya tlh mbeli pek 1 malaysia d sbuah kedai d kuantan, pek itu telah d daftarkan oleh org lain dgn alasan takut tamat tempoh habis, nnt x dpt jual, jd saya pn beli tp internetnya slow x mcm kawan saya pun, kawan saya pun laju buka internet serentak, lokasi yg sama tp saya pnya slow. Saya jd malu. Hny kluar E kat bar, kwn saya pny 3G. Apakah saya perlu aktifkan 3g, blh kah saya aktifkatn 3g.
    Tlg bantu saya.
    Terima Kasih

    ReplyDelete

J-Theme