Cara kesan IP address visitor blog kita

 on Monday  

Statscounter.com adalah salah satu site yang menyediakan perkhidmatan visitor counter  yang mempunyai ciri-ciri yang sangat menarik. Dengan mendaftar dan memasang widget statscounter secara paparan ataupun di sembunyikan(hide) pada blog, kita sebenarnya dapat mengesan dari mana datangnya visitor beserta IP address. Dengan memaparkan maklumat pelawat secara detail, kita juga mungkin dapat mengesan IP address visitor yang memberi komen berdasarkan masa yang tercatat pada komen tersebut.



Untuk mengesan IP address visitor yang masuk ke blog kita, hanya perlu klik icon Real-Time Stats and Visitor Reports (rujuk gambar) dan kemudian klik pada Recent Visitor Activity. Pada paparan Recent Visitor Activity, kita dapat melihat maklumat yang menunjukkan lokasi, ISP provider, IP address visitor, entry page, exit page dan refering URL visitor yang melawat ke blog kita.

Untuk mencubanya, anda boleh mendaftar di statscounter.com

Cara kesan IP address visitor blog kita 4.5 5 dian Monday Statscounter.com adalah salah satu site yang menyediakan perkhidmatan visitor counter  yang mempunyai ciri-ciri yang sangat menarik. Dengan...


No comments:

Post a Comment

J-Theme