Submit SiteMap Blogspot Ke Google+Johan Rakyat

 on Sunday  

Hari nie aku nak bagi sedikit toturial untuk blogspot. aku tengok banyak penguna blogspot kat gengblogger jadi aku rasa terdetik untuk buat toturial untuk submit sitemap korang kat google,bing dan yahoo.
Korang tahu tak sitemap nie penting untuk seacrh engine nak crawl blog korang dengan lebih baik dan ini akan memberi blog anda mudah untuk di cari oleh search engine seperti google pada masa hadapan.Ok , pertama kali apa yang korang perlu adalah perlulah ada akaun kat webmaster tool milik google.Kalau tak de tu daftarlah segera ye.

https://www.google.com/webmasters/tools kemudian ikut gambar rajah kat bawah



Lepas tu kena verified blog korang tu pula..


Jangan lupa korang kena letak <Meta Name> selepas < title > di Header templates blogspot korang tu.Lepas je tekan butang verify korang pergi ke bahagian sitemaps dan submit sitemaps korang …caranya..
1. Buat satu sitemaps dengan mengunakan sitemap generator dan taipkan adress blog korang kat situ.

2. Tengok gambar kat bawah nie….


3. Bila sitemap blogspot dan di buat dan di submit ke webmaster tool tadi berjaya , ianya akan kelihatan seperti gambarajah di bawah…


Jika korang dapati status sitemap yang korang submit tadi bertanda X berwarna merah, ini menandakan ada yang tak betul dengan templates korang . ok..tu jelah

Submit SiteMap Blogspot Ke Google+Johan Rakyat 4.5 5 dian Sunday Hari nie aku nak bagi sedikit toturial untuk blogspot. aku tengok banyak penguna blogspot kat gengblogger jadi aku rasa terdetik untuk bua...


No comments:

Post a Comment

J-Theme